Polski English
O nas  Produkty  Aktualności  Kariera  Kontakt  Nota prawna  
Strona główna Produkty

Kordieryt LSH

DPF z węglika krzemu

Sensor NOx

Produkty

Tworzymy produkty, które - stosowane np. w motoryzacji - przyczyniają się do ochrony środowiska i poprawiają standardy życia.
Z upływem każdego roku wzrasta ruch drogowy w Europie i innych krajach rozwiniętych świata, co ma niebagatelny wpływ na wzrost zanieczyszczeń powietrza. Kontrola emisji z silników spalinowych diesla jest szczególnie istotna dla środowiska ponieważ pojazdy te są w stanie emitować ogromne ilości zanieczyszczeń w postaci cząsteczek stałych (sadza) oraz gazowych takich jak NOx, HC, CO.

NGK Ceramics Polska, wchodzący w skład NGK Insulators Ltd. specjalizuje się w produkcji ceramicznych fitrów oczyszczających DPF (Diesel Particulate Filter) do silników Diesla.

Dla potrzeb oczyszczania gazów spalinowych z emisji cząstek stałych NGK opracowało DPF-y (Diesel Particulate Filters) bazujące na istniejącej ceramicznej strukturze Honeyceram®, którą to nazwą określane są wkłady do katalizatorów samochodowych, zwane także "ceramicznymi plastrami miodu".
Tego typu katalizatory są używane zarówno w samochodach z silnikiem benzynowym jak i diesla.
Opracowane przez NGK konstrukcje filtrów ceramicznych zrobione na bazie technologii Honeyceram® pozwalają zminimalizować zawartość szkodliwych składników gazów spalinowych dając możliwość spełnienia dopuszczalnych norm emisji spalin.

 Jak działa DPF ?

W odróżnieniu od katalizatorów stosowanych w silnikach benzynowych, gdzie przepływ gazów spalinowych następuje przez otwarte kanały w strukturze ceramicznej - w filtrach DPF przepływ spalin następuje przez ścianki kanałów przez co następuje proces mechanicznej filtracji czyli oddzielenia wiekszych cząstek stałych np. sadzy i przepuszczenie wyłacznie gazu spalinowego. Filtr ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej.

Gromadzące się w filtrze cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. W części pojazdów stosuje się filtry jednorazowe, wymagające wymiany po zapełnieniu filtra.
Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest samooczyszczanie filtra polegające na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury. System ten nosi nazwę regeneracji pasywnej. Stosowane są też aktywne systemy wypalania zgromadzonej w filtrze sadzy - na przykład okresowa zmiana trybu pracy silnika, w wyniku czego emituje on zwiększone ilości dwutlenku azotu, który przepływając przez filtr powoduje utlenianie zgromadzonej sadzy. Jeszcze innym sposobem aktywnej regeneracji filtra jest okresowe podgrzewanie go dodatkowym płomieniem wtryskiwanej do filtra mieszanki, w wyniku czego sadza ulega spaleniu.

   

 Obecnie produkcja tego typu katalizatorów odbywa się z dwoch różnych materiałów:

Copyright C 2009-NGK Ceramics Polska Sp. z o.o.